Ados’un yeni albümü öncesi dinleyicilerine internet üzerinden sunduğu ve CD olarak almak isteyenler için CD formatında da satışa sunulan “” isimli 5 parçalık EP albümü sıcak ve nispeten sıkıcı yaz günlerinde ilaç gibi geldi. Ados’un deneysel çalışmalarının da bulunduğu albüm Ados’un resmi web sitesinden indirilebilir.

Parça bazında albüme bakacak olursak;

01. Göğsüm Daralıyor
Ados, parçaya sert ve sakin bir giriş yapmış ve her zaman ki gibi ikinci verse te zirve noktasına ulaştırmış parçayı. Ancak bu parçanın Ados’un şimdiye kadarki parçalarından ayrılan en bariz özelliği nakaratı. Şahsen Ados’un tüm albümlerini birçok kez dinlemiş birisi olarak bu tarz bir nakaratı hatırlamıyorum. İlk dinlediğimde biraz garipsesem de birkaç dinlemeden sonra parça gerçekten farklı bir tat vermeye başlıyor. Beatte kullanılan sampleında bunda payı büyük.

02. Toprak ve Gökler
Mütemadiyen insanlardan bahseden Ados, yine en iyi yaptığı şeyi yapmış. Ancak parçada vokalin tekdüze gitmesi parçayı uzun süre dinlenilebilir kılmamış maalesef. Yani lirikal anlamda üst düzey bir parça ancak parça sürekli aynı tempoda ilerlediği için sıradan bir parça olmaktan ileri gidememiş maalesef.

03. Bugün Yolculuk Uzun ft. Önder Şahin
Albümdeki tek düet parça olan “Bugün Yolculuk Uzun” da dinlerken keşke daha sert vuruşları olan bir beat olsaymış diye düşünmeden edemedim açıkçası. Ados’un ve Önder Şahin’in sert bir vokal kullandıkları parçada, ben Önder Şahin’i bir tık önde buldum. Özellikle Önder Şahin’in vokaline hayran kalmamak elde değil. Sert ve duygusal bir parça olan “Bugün Yolculuk Uzun”da da Ados’un nispeten deneysel nakaratlara yöneldiğini görüyoruz. Albümün tekrar tekrar dinleten parçalarından olmuş.

04. Meze
Albüme adını veren “Meze”, baştan sona Türkçe rap piyasasındaki wack mc lere ve onları dinleyip destekleyen bilinçsiz kitleye yerli eleştirilerden oluşuyor. “Uçurum kenarında dans gibi ülkemde müzik, yine de bizde cesaret çok!” sözüyle Ados, bu müziği kirletenlere karşı yılmayacağını ifade ediyor kendi üslubu ile. Albümün genelinde olduğu gibi bu parçada da Ados farklı bir nakarat tarzı kullanmış. Oldukça garipsedim dinlerken. Bana İndigo’yu hatırlatan bu nakarat şeklinin Ados’un üzerinde biraz sırıttığını düşünüyorum. Parçanın altyapısı vasatın üstüne çıkamamış maalesef.

05. Numara 42
Ados’un storytelling tarzında yazdığı “yolculuk” temalı parçası. Ados, ilk kez “yolculuk” temalı bir parça yapmıyor olsa da bunun kadar etkilisini daha önce o dahil hiçbir MC yapmamıştı. “Yolculuklar silsilesinin kompozisyonu” sanırım bu parçayı anlatabildiğim en iyi söz öbeğim. Parçanın altyapısı “Göğsüm Daralıyor” ile birlikte albümün en iyilerinden. Ayrıca albümü dinlerken ilk kez Ados dinlediğimi hissettiren parça oldu bana. Kuşkusuz albümün en iyisi.

Albümün geneline bakacak olursak Ados, yeni albüm gelene kadar bizlere “yolluk” yapmış. Açıkçası deneysel işler barındıran bu tarz çalışmaların albümlerden ziyade böyle “EP”lerde sunulması daha uygundur kanaatindeyim. Ados, sanırım bu çalışmayı bizlere sunarken “Ados hep aynı şeyi yapıyor” demememiz için yapmış ya da kendini tekrar etmekten kaçıp yeni şeyler denemek için. Ancak dinleyiciler şunu bilmeli ki; Ados sıradanlaşmıyor, klasikleşiyor. Albümün büyük eksikliğinin altyapılar olduğunu söylemeden edemeyeceğim. “Kamber”, “Antrenman” gibi parçaları dinledikten sonra buradaki altyapıların biraz yavan kaldığını hissedebiliyoruz. Albümü dinlerken beklentilerimin tam anlamıyla karşılanmadığını belirtmek istiyorum. Çünkü Ados çıtayı o kadar yukarı koydu ki dinleyiciler olarak bizler sürekli “efsane” olmaya aday işler bekliyoruz kendisinden ve “Meze” bundan biraz uzak gibi. Bunun nedeni belki özensiz seçilen altyapılar belki de deneysellik hevesidir.
Albüme benim puanım 7/10.

Görüşünüzü bildirin, yorum yapın;