Universal Roots Of Hip Hop” sayfasında ilk yayınladığımız albüm inceleme yazısı “İnsan Terbiyecisi” olmasından mütevellit “Yeraltı Sakinleri” hakkında yazabilmek pek mutlu etti şahsımı. Daha nice albümlere…

Geçtiğimiz günlerde yasal olarak ve dijital ortamlar üzerinden kulaklarımızla buluşan Çağrı Sinci’nin son çalışması “Yeraltı Sakinleri” 4 parçadan oluşuyor. Albümde Çağrı Sinci’ye düetleriyle Defkhan, İndigo, Ados, Gazapizm ve Yener Çevik eşlik ediyor. Tüm prodüksiyon işlemleri Çağrı Sinci tarafından yapılan albümün mix işlemlerini Oğuzhan Hazar Artış, mastering işlemlerini ise fixyourmix yapmış. İsmini Jack Kerouac’un aynı adlı romanından alan albümde Defkhan’ın eşlik ettiği “Yeraltı Sakinleri” parçasının nakaratında geçen “janti değil afilli” ifadesi de bu kitaptan gelmektedir.

Çağrı Sinci’nin artık tam olarak oturan ve kendisiyle özdeşleşen stilinin baskın olduğu EP’de yine Çağrı’nın protest duruşu ve salt RAP anlayışı kendisini gösteriyor. “Kötü” ya da “olmamış” denilebilecek parçanın yer almadığı çalışmanın sanırım içime sinmeyen tek yönü yalnızca dijital yoldan ulaşılabilecek olması ki bununla ilgili de Çağrı Sinci, “Yeraltı Sakinleri CD olarak basılmadı. Tabii basılacaktır ama baya ilerde ve koleksiyon maksatlı olarak sınırlı sayıda.” şeklinde bir açıklamada bulundu ve ben ve diğer arşivcilerin meraklarını giderdi.

Albümün çıkışından aylar önce yayınlanan bir video ile hem albümün haberi verilmiş hem de Yener Çevik ile olan “Dönek Dünya” parçasından bir kısım paylaşılmıştı. O günden beri büyük bir merak ile hem albümü hem de o parçanın tamamını merak ediyordum ve beklediğime kesinlikle değdiğini söylemeliyim. Albümün tamamına yansıyan samimiyetin en üst noktaya ulaştığı parça kesinlikle “Dönek Dünya”. Yener Çevik’in “yağmur gibi gözyaşı damlıyor üstüme” ve Çağrı Sinci’nin “sırtımız bankaya değil boş banklara yaslı” ve “burada kimi çocuk Ceza dinler kimi ceza yatar” sözleri akıllardan uzun süre çıkmayacak gibi. Ve Çağrı Sinci haklıymış, “hayvan gibi” olmuş : )

Albümün beni rahatsız eden tek noktası “Yanlış Zaman Yanlış Yer” parçasının nakaratında kullanılan kalın ses efekti. Bu efektin kullanımı kanımca oldukça riskli, bir parçada cuk otururken diğer parçada oldukça sakil durabiliyor. Bu parçada da bu risk alınmış ancak oldukça eğreti ve rahatsız edici durduğunu söylemeliyim.

Albümle ilgili olarak bir arkadaşımın söylediği ve benimde sonuna kadar onayladığım bir ifade ile “jilet gibi” olmuş. Gönül isterdi ki daha çok parça olsaydı ama gönül bu her istediği olmuyor : ). Diğer yazılardan alışılageldiği gibi bu albüme de bir puan vermem gerekiyordu 1den 10a kadar ama bu albümde bunu sizlerin yapmanızı ve yorumlarınızda albüm ile ilgili düşüncelerinizi ve puanınızı yazmanızı istiyorum.

Görüşünüzü bildirin, yorum yapın;