Dilkeş Kardar’ın 2013’ün son çeyreğinde çıkardığı yasal albümü “Railgun” internet üzerinden satın alınabilindiği gibi CD olarak da Rap Dükkanı’ndan satın alınabiliyor.

Railgun aslında bir silahın ismi. Özellikle “Quake 2” oynayanların yakından tanıdığı hızı ve gücüyle bilinen bir silah. Şimdi sanırım Dilkeş’in albüm ismi olarak neden bunu seçtiğini daha iyi anlamışsınızdır.

Albüme parça bazında baktığımızda;

01. Hasta
Albüme hızlı bir başlangıç yapıyoruz. Müzik piyasasındaki konumundan ve piyasanın ikiyüzlülüğünden bahsediyor Dilkeş. Parça kademeli olarak hızlanıyor ve dinleme zevkimiz tavan yapıyor. Dilkeş’in parçada kullandığı beat ile tam bir bütünleşme içinde olduğunu ilk dinlemede fark edebiliyoruz. Tek canımı sıkan nokta parçanın sonundaki efekt ile kalınlaştırılan ses. Açıkçası beni çok rahatsız etti o sondaki ses. Keşke hiç olmasaymış ya da biraz daha kısa olsaymış.

02. Railgun
İlk parça için yazdığım “albüme hızlı başlıyoruz” sözümün üzerine ekliyorum ve albüm hızlı devam ediyor ve ismi railgun olan bir albümden ve tabii Dilkeş’ten de beklenen buydu.
Yine albümün diğer parçaları gibi elektronik soundlardan nasibini alan, albüme adını veren parça; tamamen flex üzerinden giden ve dinlerken elimizi kolumuzu ister istemez oynattığımız bir parça. O kadar “gaz” bir parça ki dinledikten sonra rahatlıkla maraton koşabilirsiniz. Parçada nakarat kullanılmaması verselere odaklanmamızı daha kolaylaştırmış ve bu yönden çok doğru bir seçim yapmış DK.

03. Koz
Albümün çıkışından yaklaşık bir yıl önce bir klip ile yayınlanan parça Dilkeş’in tüm wack MC’lere açık açık meydan okuduğu bir parça. Parça o kadar dolu ve birbirini tamamlayan verselerden oluşuyor ki verseleri bölüp alıntı yapmak içimden gelmedi açıkçası. Mutlaka dinlemeniz gereken bir parça. Küfür etmeden de battle yapılıyor ve Dilkeş bunun güzel bir örneğiniz vermiş.

04. Hibe
Yaz ayları başında hepimizin yakından takip ettiği Gezi olayları sırasında yayınlanan parça “protest” tanımının karşılığı niteliğinde ve baştan aşağı bir sistem eleştirisi barındırıyor. “ne vermiş ki devletim, yaşımdan büyük yasım var!” sözü parçanın ne kadar dolu olduğunu özetliyor gibi.

05. Hiphop Tarlası
Dinlerken tam tadına vardığımda bitmesiyle beni hüzünlere gark edep parça. Altyapısını çok beğendim. “hadi gel hiphop tarlasında gezelim, bu yeni ben; hiphop tarlasının ekini” sözleri belki de newschool rapin tanımı gibi. “nedir bu “newschool” deseler, verilebilecek en etkili cevap bu olurdu. Eski okulların yıllar önce attığı tohumların bugünler hasat vaktidir. Dilkeş’in eserleri de bu ekinlerin arasından kendine has tarzı ile sıyrılabilmeyi başarıyor.

06. Hasat (feat. Dar-ül Efkar)
İzmirli rock grubu Dar-ül Efkar ile düet olan “Hasat” parçası, rock-rap sentezinden doğan bir çalışma olmuş haliyle. Dar-ül Efkar grubunun vokalisti Mert Kamiller parçada Dilkeş’e eşlik ediyor ancak ikili arasında ufak bir ses uyumu sorunu var sanırım. Bunu parçadaki Dilkeş’in verse girişlerinde farkedebilirsiniz. Belki altyapıdan kaynaklanan bir sorun da olabilir tam emin olmak için canlı dinlemekte fayda var. Ayrıca Mert Kamiller’in daha sert bir vokalle Dilkeş’e eşlik etmesini tercih ederdim. Parçadaki sert sözleri destekleyen bir sertlik vokallerde göremedim açıkçası.

07. Tek Bir Satır
Altyapısı Çağrı Sinci’ye ait olan parçada Dilkeş’in beatle uyumunun kendi altyapıları kadar olmadığı bariz. Çağrı Sinci’nin altyapılarında kullandığı yer yer deneyselliklerden bir parça payını alan altyapının üzerinde Dilkeş, iniş çıkışların hakkını verse de albümün diğerlerine baktığımız zaman sönük kalan parçalarından birisine imza atmış maalesef.

08. Railgun( Versiyon 2)
Açıkçası bu tarz versiyon, remix vs. olaylarına çok sıcak kanlı bakan bir dinleyici değilim ancak bu versiyon kesinlikle dinlenilesi olmuş ve iki versiyon arasında seçim yaparak diğerinin hakkını yemek istemiyorum. İkisi de farklı lezzetler bırakıyor dinlerken.

09. Siren (feat. Çağrı Sinci)
“Burada bebekler doğarken reşit!”. Albümün bana göre en iyi parçalarından birisi. Çağrı Sinci rap yapmıyor, kurşun sıkıyor resmen. “Duygularıma kıramp girdi, bu kez yaş değil kan aksın!” diyerek DK’de “railgun”ının başına kurulmuş ve kurşun sıkıyor. Bu ikilinin ileride üreteceklerini heyecan ile bekliyorum.

10. Elimde Sönen Umutlar (feat. Giyotin)
Underground Türkçe RAP’in en ateşli yıllarında birçoğumuzun kulaklarında olan Giyotin grubu albümün onuncu parçasında Dilkeş’e eşlik ediyor. Albümün genel tavrını yansıtan bir parça olmuş. Sokakları ve içinde büyüdükleri piyasayı anlatıyorlar. Parçada herkes piyasa içindeki konumundan ve piyasanın eksiklerini anlatmış ve lirikal kurgu gayet başarılı olmuş. Nakarat kullanılmaması bana göre parçanın eksik yönü olmuş. Bence bu parça nakarat ile çok daha iyi olabilir.

11. Hezeyan
Dilkeş Kardar, Efe Benzeşik ve Mert Kamiller tarafından hazırlanmış bir enstrumental olan “Hezeyan” hızlı ve sert sayılabilecek olan albümün sonunda bizleri frenliyor bir anlamda. Güzel olmuş bu fren, yoksa bu kadar gaz bünyede kötü etki yapabilirdi

Albüm genel itibariyle çok iyi. Dilkeş, gerçekten hem müziğinin üzerine hem de lirikalitesinin üzerine koymuş. Albümün hazırlanış sürecinin uzun sürmesinden dolayı bazı parçalar albüm bütünlüğüne aykırı gibi dursa da yine de sırıtmadığını görebiliyoruz. Flex konusunda Türkiye’de sayabileceğimiz 3-4 ismin arasında hakkıyla yerini alan Dilkeş, bu albümle birlikte yerini ne kadar hakettiğini de göstermiş.

Boş sözlerle dolu albümlerin inanılmaz dinlenme sayılarına ulaştığı günümüzde Dilkeş, bildiği ve en iyi yaptığı anlatım biçimi ile samimiyetini harmanlamış ve ortaya sürekli dinlenebilecek kalitede güzel bir albüm çıkmış. Albüm hakkında yukarıdaki belirttiğim ufak olumsuz eleştirilerime ek olarak; çekilen klibin Dilkeş’in diğer kliplerine göre vasatın üstüne çıkamamasını, bazı vokallerin daha sert olması gerektiğini, bazı parçaların outrolarının daha kısa tutulabileceğini ya da daha farklı olabileceğini ekleyebiliriz. Ancak bunlar albümün geneline baktığımızda, albümün önüne geçecek şeyler değil. Albümün genel kalitesini de aşağı çekmemişler.

Parça sayısı bana göre tam kıvamında olmuş. Ne çok uzun, ne çok kısa. Şahsen 16-17 şarkılık albümler dinleyiciyi de yoruyor sanatçıyı da. Ayrıca şarkı sayısı arttıkça şarkıların belli bir ortak noktada toplanması da güçleşiyor. Çok şarkı olunca gerçekten çok iyi şarkıların güme gittiğine de daha önce çok şahit olan bir dinleyici olarak bu 10-13 şarkılık albümler daha ideal geliyor bana.

Albümün kapağına bakacak olursak; bana göre albümün en kötü yeri. Railgun ismiyle pek bir alaka göremedim açıkçası ön kapakta. Aceleye gelmiş gibi bir hali var. Keşke biraz daha farklı tasarımlara yönelseymiş DK. Velhasıl kelam, albüm Dilkeş Kardar’ın en iyi işi. Dinlerken sıkılmayı bırakın, her parçayı birkaç kez dinlemeden geçemedim. Kesinlikle edinmeniz gereken bir albüm. Albümdeki en sevdiğim parçalar; Hasta, Railgun ve Siren.

Albümün geneline puanım ise 8/10.

Görüşünüzü bildirin, yorum yapın;