İlki 2011 yılında piyasaya çıkan “Organize Oluyoruz” serisinin üçüncüsü geçtiğimiz günlerde dinleyicilerle buluştu. 2000’lerin başındaki toplama albümlerin peşi sıra çıktığı dönemleri geride bırakalı çok oldu. Artık birçok sanatçının bir araya geldiği albümleri gözlerimiz arar olmuştu. Ta ki “Organize Oluyoruz”a kadar.

Yıllardır yayın hayatına devam eden ve yaptığı projelerle çok tartışılsa da aynı şekilde çok da beğeni toplayan ve Türkiye’nin en çok takip edilen Hip Hop sitelerinden birisi olan “hiphoplife.com.tr” tarafından “organize” edilen proje basının da oldukça ilgisini çekmiş ve ulusal medyada kendine yer bulmuştu.

Bu albümde de Türkçe sözlü RAP müziğin usta isimleri ve genç isimlerini bir araya getiren projede 24 parçadan oluşuyor ve bu yönüyle en kalabalık Organize Oluyoruz albümü unvanını da almış bulunuyor.

Albümde birçok iyi parça olmasına rağmen birçok da kötü parça dikkatimi çekti. Albümde en dikkat çeken isimler ise Allame, Farazi V Kayra, Yener, Mirac, Abluka Alarm, Turbo ve Ağaçkakan’dı fikrimce.

Parçalara bakacak olursak;

03. Allame – Bir Dakika

İnternetten ücretsiz yayınladığı albümleri ile oldukça büyük kitleler tarafından takip edilen Allame, “Bir Dakika” isimli parçasıyla albümde yer alıyor. Son zamanlarda deneysel çalışmalarla dinleyicilerinin karşısına çıkan Allame’yi yine önceki işlerine göre daha farklı ve bir tık daha ileride bir parça ile dinliyoruz. RAP tekniğinin üst seviyede örneklerinden birisini dinlediğimiz parçada Allame altyapının her vuruşu ile vokalini kusursuz biçimde buluşturuyor ve ardından da harika bir nakarat ile ortaya eksiksiz bir parça çıkıyor.

06. Farazi V Kayra – Emekli Kahvesi

Tüm serilerde seslerini duyduğumuz ikili bu seferde albümün en iyi çalışmalarından birine imza atmışlar. Geçtiğimiz senenin en iyi albümü seçtiğimiz “Hayalet Islığı” ile büyük beğeni toplayan ikili yine kış soğuklarında içimizi ısıtmayı başardılar.

07. Yener – Çocuk

Bu parça için şimdiden “Yener klasiği” yorumu yapmak sanırım hata olmaz. Snippet’i ilk dinlediğimde en ilgimi çeken parça olmuştu ve tek sevenin ben olmadığımı da Yener’in hayranlarından gelen yorumları görünce anladım. Parça bana ilk dinlediğimde “Yeraltı Operasyonu”ndaki “Liseli Genç” parçasını hatırlattı ve kesinlikle o samimiyette bir parça olmuş. Yine bir toplama albümde yer alması  ve o albümde olduğu gibi en sevilen parçalardan olması da sanırım çok güzel bir tesadüf.

Türkçe RAP’in emekçilerinden birisi olan Yener Çevik’in üretimlerine ara vermeden devam etmesi ve yeni nesil dinleyicilerden de hak ettiği saygıyı görmesi gerçekten sevindirici. Hala geçirdiği kaza sonucu tedavi aşamasında olan Yener Çevik’e buradan geçmiş olsun dileklerimi de iletiyorum.

14. Mirac – Toplumsal Hezeyan

Geçtiğimiz günlerde radikal bir kararla yıllardır kullandığı takma adını değiştiren Mirac, RAP’i de bıraktığını ve artık yaptığı müziği RAP olarak adlandırmak istemediğini ve kendini kalıpların içine sokmak istemediğini belirten Mirac’ın parçası, albümün genel soundundan ve RAP başlığından biraz uzak olsa da albümdeki birçok parçanın arasından sıyrılmayı başarıyor. Yaptığı müziğe her ne isim verirse versin eğer böyle kaliteli olacaksa kesinlikle dinleyeceğimi söyleyebilirim.

17. Abluka Alarm – Komplike

Daha önce pek duymaya alışmadığımız elektronik bir altyapı ile hazırlanmış ve bir “Hip Hop marşı” niteliğindeki  parça albümün en iyileri arasında yer alıyor. Albümün ilk klibinin çekildiği parça, Abluka Alarm’ı özleyenler için ilaç gibi geldi.

22. Turbo – Metro Hattı(2005)

Türkiye’de Hip Hop Kültürü’ne maddi ve manevi olarak en çok emeği geçen isim olan Turbo’nun albümde yer alması bile albümün sınıf atlamasına sebep olurken bu parçanın bir writerların ağzına marş olacak kadar kaliteli olunca da tadından yenmiyor tabiri caizse. 2005 yılına ait ve yayınlanmamış bir parça olan “Metro Hattı”nın altyapısı Da Poet’e ait.

23. Ağaçkakan – Pera’da Bir Karadelik

Abstrack RAP’in en iyi örneklerini sunan Ağaçkakan’ın “Pera’da Bir Karadelik” parçası, albümün en beğendiğim parçalarından. Altyapılarda elektronik tınıların öne çıktığı parçada Ağaçkakan yine kendini en az 3 kere dinletme başarısını gösteriyor. Nakarat ise parçanın verdiği hazzın en tepeye ulaştığı nokta.

Albüm, bana diğer serilerden daha yakın geldi ve bunda şüphesiz Turbo ve Yener’in etkisi büyük. Ayrıca CD kabının karton koruma kabıyla satışa sunulması da karton CD kabına karşı özel bir sempatisi olan bana daha yakın gelmesinin sebeplerinden.

Albümün kapak tasarımı benim yıllardır çalışmalarını severek takip ettiğim ve bundan önceki serilerin ve birçok RAP ve diğer türde müzik albümlerinin tasarımlarını yapan Erman Yılmaz’a ait. Yine harika bir iş çıkartmış ortaya.

Yukarıda yazdığım parçaların dışında Mode XL, Sansar Salvo, Önder Şahin ve Kamufle’nin parçaları da albümdeki güzel parçalardan. Ancak toplama albümlerin kaderi olan herkesin aynı kalitede olmaması ya da daha doğru bir ifade ile her parçanın herkese aynı yakınlıkta gelmemesi problemi baş gösteriyor ancak bu problem olarak adlandırdığımız hadise aslında bir başka bakış açısı ile de bir avantaj. Çünkü her dinleyici albümden farklı MC ve farklı parçalardan keyif alabilecek ve albümden keyif alan birçok farklı zevke sahip dinleyici bir araya gelecek ve tek potada eritilecek. Velhasıl albüm başarılı olmuş ve içinde çok değerli parçalar barındırıyor. Benim albüme puanım 8/10.

Görüşünüzü bildirin, yorum yapın;