Sagopa Kajmer 2013 yılının yaz ayında, hayranları tarafından büyük bir heyecan ile beklenen ve adı son ana kadar sır gibi saklanan albümünü yayınladı.Albüm çıktığı gün ve sonraki günlerde satış listelerinde zirvede kalarak büyük bir başarıya imza attı ve hala atmakta.Albüm Sagopa Kajmer hayranları dışında rap dinleyen diğer kesimlerce de olumlu eleştriler aldı.Albümün çıkış parçası olan “Düşünmek İçin Vaktin Var” a klip çekildi ve klip Youtube’da oldukça fazla tık sayısına ulaşıldı ve çok sevildi.Albüm intro ve outro dahil olmak üzere toplam 19 parçadan oluşuyor ve kapak tasarımı Kolera tarafından yapılmış

Albüm kapağı diğer albümlerine göre gayet iyi olan “Kalp Hastası” na parça bazında bakacak olursak;

1.Kapılar Açılır

İntrosuz bir Sagopa Kajmer albümü her zaman biraz eksiktir ki bunu “Saydam Odalar” da görmüştük.”Kapılar Açılır” introsu bizleri biraz eskilere götürdü.2002’ye, Silahsız Kuvvet’e “Heyet İntro” ya.Scratchler gayet yeterli ve doyurucu.Müzikal anlamda tam “dem”ini yaşayan Sagopa’nın ellerinden çıkan bir intro.

2.Uzun Yollara Devam

Birçok dinleyici bu parça ismiyle “eski Sagopa”nın döneceği konusunda ümitlenmişti.Çünkü Sagopa “Karanlı Manzara” isimli parçasında “Uzun yollar da biter..” şeklinde bir cümlesi vardı.Bu parça ismiyle bir mesaj verilmek istendiğini düşünen dinleyici sayısı hiçte az değildi doğrusu.Parçaya gelecek olursak, parça girişi ve çıkışı scratchler parçaya çok güzel bir hava katmış.Sagopa yine buğulu hatta yer yer boğuk sesli bir vokal kullanmış.Parçanın beatine söyleyecek söz yok zaten.Verse lerde Sagopa son yıllarda olduğu gibi bir öğüt verme moduna girmiş görülüyor.Ancak nakaratındaki nağmeler parçayı uzun süre dinlenebilir kılmaktan alıkoyuyor maalesef.

3.Benim Hayatım

Parçanın en dikkat çeken özelliği daha önce rap parçalarında duymaya pek alışık olmadığımız bağlama sample ı.Açık söylemek gerekirse ben bu tarz renklerin müziğin evrenselliğinin kanıtlarından olduğuna inanıyorum.Bağlama saple ının daha önce Crack çokça kullanmıştı ve gerçekten çok başarılı işlere imza atmıştı.Parçanın verse leri gerçekten çok iyi albümün genelinde olduğu gibi.Bu sefer kullanılan nakarat şeması da parçaya gayet uygun olmuş ve başarılı bir eser ortaya çıkmış.Ancak parçanın sonlarındaki “sago kaf, kef kaf, dem kaf” kısmı bazı dinleyiciler tarafından sevilse de ben pek sevmedim.

4.Yaptığın Hatalar Kadar Büyük Olmadın

“Sago geldi hanım” şeklinde gülümseterek başlayan parça beklediğimden daha sert ve protest girdi ve daha sonrasında yine albümün genelinde olduğu gibi hayat dersleri ile bezeli güzel bir verse ile bitti.Parça gerçekten çok sağlam ve derinden girmişti ki o nakarat gelene kadar.Bu parçayı tepeden alıp yerlere vuran bir nakarat olmuş.Arabeskvari bir nakarat bütün parçayı batırmış.Nakaratı saymazsak gayet güzel bir beat ve verselere sahip bir para.

5.Bulun

Albümdeki favorilerimden.Bu parça Sagopa’nın “Saydam Odalar” albümüne bedel bir parça bana göre.Ayrıca albümdeki en iyi nakaratlardan birisi.Beatte kullanılan sample da gerçekten insanın ruhuna doknuyor.Albümdeki en “eski Sagopa” denebilecek parça budur bana göre.Daha fazla anlatmayayım sizlere de albümden tavsiye edebileceğin en lezzetli parçalardan birisi budur.

6.Istakoz

Albümden aylar önce internete servis edilen parça neredeyse tüm Sagopa dinleyicileri tarafından çok sevilmişti ve belkide bu sevilmesi sonucunda albüme eklenmiştir.Ancak kesinlikle albümde yerini almayı sonuna kadar hakeden bir parçaydı.Sagopa yine ve yine müthiş bir beat ile çıkıyor karşımıza.Kulak tırmalayan tek bir vuruş yok beatte aksine beat kulağımızı okşuyor resmen.Sagopa lirikalitesinin ne kadar üst düzeyde olduğunu ispatlayan parçalardan bir tanesi ve albümdeki sırasıda gayet yerinde.

7.Baytar

Bu tarz remakelere karşı hep bir önyargım vardır.Albümde yerini alacağı açıklandığında birçok dinleyici eski tadın alınmayacağını savunmuştu.Aslında bende onlarla aynı fikirdeydim ki haklı olduğumu da anladım.Yıllar içinde Sagopa’nın yorulan sesiyle ve eklenen bazı nağmelerle ve eski versiyonun anılarımızdaki yeriyle bu parçanın gözümda hiç şansı yok açıkçası.Keşke olmasaymış.

8.Bugünün Elleri Boş Ya Yarın

Parçanın ilk kısmındaki “…deyimdir” kafiyesindeki ısrar başlarda parçadan soğumama yol açtı.Ancak nakarat albüm geneline göre hiçte fena değildi.Ayrıca ikinci verse ilkine göre çok çok daha iyiydi.İnsan dinlerken keşke sadece ikinci verse ve nakarat olsaydı diyor.O kafiye şemasını yeni rap yapmaya başlayan genç MC ler dahi yapmaktan kaçınırken Sagopa gibi artık bu işteki zirve noktasındakilerden olan birisinin bu tarz kafiye şemaları kullanması benim çok yadırgamama sebep oldu açıkçası.Parça albümün genel kalitesinin üstünde sayılmasa da altında da değil kesinlikle.

9.Meftun

Albümdeki bir diğer favorim.Albümü ilk elime aldığımda ve dinlemeye başladığımda en çok bu parçayı dinledim ve sevdim.O gün bu parçayı tekrar tekrar dinledim.Yine bir bağlama sample ı kullanılmış ve diğer parça da olduğu gibi bu sample da İsmail Tunçbilek’in performansından alınmış.Gerçekten enfes bir parça.Sırf bu parçayı dinleyen birisi bile albümü almaya karar verebilir.Son zamanlarda dinlediğim en iyi rap parçalarından biri.Daha fazla anlatmak istemiyorum ve kesinlikle dinlemenizi tavsiye ediyorum.

10.İster İstemez (feat. Kolera)

Bu parçayı “Yine de Çok Cesur” parçasına göre değerlendirmek istiyorum.Çünkü “İkimizi Anlatan Bir Şey” albümü parçaları kadar kaliteli Sagopa&Kolera parçaları duyacağıma inanmıyorum açıkçası.Bu parça “Yine de Çok Cesur”  a göre biraz sönük kalsa da ince-kalın ses uyumu ile kendini dinletmeyi başarıyor.Sözler yine etkileyici olsa da albümün diğer parçalarında göre bariz bir biçimde daha basit kalıyor.Beat alışılmış tarzda karanlık bir Sagopa beati.Parça genel olarak güzel olsa da albümün geneline göre sönük kalmış.

11.Kalp Hastası

Albüme adını veren ve diğer parçalara göre daha ağır ve dinlemesi daha zor bir parça.Birkaç sefer dinledikten sonra üzerinizde bir yorgunluk hissederseniz hiç şaşırmayın.Ayrıca kafa uyuşturan bir beate sahip bir parça.Bu parçayı dinledikten sonra “keşke albümün ismi “Meftun” olsaymış” demekten kendimi alamadım.Kötü sayılmayacak bir parça olsa da “eski Sagopa” severlerin pek kaldıramayacağı bir parça.

12.Sabah Fabrikam

Sagopa’nın neredeyse her albümünde en az bir tane olmasına alıştğımız Arabik sample ı olan parçalardan birisi ve diğerleri kadar da güzel.Sagopa kendi işini “işçi”liğe ve müzik icra ettiği stüdyosunu veya daha önce çalıştığı radyoları veya kafasında kurguladığı ortamı “fabrika”ya benzetmiş.Albümün en iyilerinden.Kesinlikle bir kez dinlemenin yetmediği parçalardan.Parça sonu da yine scratchlerle bezenmiş ve parça tam anlamıyla olmuş.

13.Düşünmek İçin Vaktin Var

Albümün genelinde hakim olan hayat dersi verme çabasının en bariz biçimde belli olduğu parça.Sago dinleyicilerinin kulağına öğütleri nazikçe fısıldıyor da denebilir.Klip parçası olmayı hakeden albümdeki yegane parçalardan.Parçadaki “tara” kafiyeleri gerçekten yukarıda da belirttiğim basit kafiye şeması gibi Sago’ya yakışmayan kafiyelerden.Ancak parçaya klip çekilmesinin nedenlerinden birisi de Sagopa hakkında son yıllarda ciddi anlamda artan İllimunati iddaları olabilir.Çünkü parçanın klibinde Sagopa beyaz bir tavşanı parçalayarak ve sözleriyle de bunu destekleyerek İllimunati’ye karşı tavrını net bir biçimde ortaya koyuyor.Bu da aklında soru işaretleri olan dinleyicilerinin içinin rahatlamasına neden oluyor.

14.Durdur Beni

Uzun bir parça introsundan sonra etkileyici sözlere sahip bir aşk parçası.Açıkçası bir albümde her tarzdan parça olması gerekir ancak Sagopa’dan bu tarz parçaları dinlemeye pek alışık olmayan dinleyicilerin yadırgayacağını düşündüğüm bir parça.Bu parça da “Kalp Hastası” gibi diğerlerine göre daha ağır bir parça ancak dinledikçe güzelleşebileceğini düşünüyorum.

15.Susmak İçin Yok Bahanem

Albümün öne çıkan, gerek beati gerek sözleri ile diğer birçok parçasından ayrılan parça.Nakaratı parçaya gerçekten çok yakışmış.”Kötü İnsanları Tanıma Senesi” zamanındaki nakaratları anımsattı bana.

16.Karne

Sagopa’dan uzun süredir duyamadığımız tarzda bir parça.Albüm geneline göre gayet sert girilen bir vokal ve ince dokundurmaları ile sertliğini sürdüren versler.Bu parçadaki diss kokusu sanırım herkesin burnuna gelmektedir.Ancak bu parçaya tam anlamıyla bir diss demek zor.Beat ve nakarat benden tam not almayı başardı.Ancak bu parçaya yakın bir tarzda olan “Taşlama” kadar kaliteli olmayan bir parça.

17.Taşlama

Albümdeki en iyilerinden birisi, “hey, onların beatleri flowlarından korkuyor” gibi bir söz varki insan ayakta alkışlamak istiyor.”Sago bitmiş” diyenlere cevap niteliğinde hicivlere yer verilmiş bir parça.Disstortion EP kadar olmasa da  Sagopa her albümünde malum kişilere bazen ufak bazen büyük göndermeler yapmaktan kaçınmıyor.Dinleyiciler için de keyifli olduktan sonra ve şahsa zarar verilmedikte bu tarz atışmalar olmalıdır.Tabii ki abartılmadığı sürece ki bu parça da gayet dozajında.Yukarıda da dediğim gibi bana göre “Karne”den daha iyi olmuş bu parça.

18.Dalgın

Sagopa’nın bu parçada ders verirken aynı zamanda içini de döktüğünü de anlayabiliyoruz.Çok hoş bir beat ve nakarata sahip.Albümün sonlarına doğru konulması umarım gözden kaçmasın neden olmaz.

19.Ve Kapılar Kapanır

Girişi kadar güzel de bir çıkş olmuş ve Sagopa Kajmer kariyer basamaklarındaki tırmanışına güzel bir albüm ile devam etmiş oldu.

Albümün geneli hakkında konuşacak olursak; bu albüm Sagopa Kajmer’in kariyerinin başından beri bakıldığında müzikal anlamda zirve noktasıdır.Lirikal anlamda zirvesi BPG ver ardından gelen Romantizma klasikleriyle zaten malumunuzdur.Ancak müzikal anlamda bu kadar doyurucu bir albümü ben kendi adıma beklemiyordum.Dinlerken “keşke enstrumental cd sini de verseymiş” demekten kendimi alamadım.

Albümden favorilerim “Bulun”, “Istakoz”, “Meftun”, “Sabah Fabrikam” ve “Taşlama”.Diğer parçalarda kesinlikle belli bir kalitenin üstünde ancak bu parçalar aralarından bariz bir biçimde sıyrılmayı başarıyorlar.

Albüm hakkında olumsuz bir eleştrileri yapmak gerekirse burada eleştrilecek konulardan birisi albüm isminin basit oluşudur..Yani “Bir Pesimistin Gözyaşları” ve “Romantizma” gibi yaratıcı isimlerden sonra “Kalp Hastası” gibi nispeten sıradan bir isim açıkçası beni tatmin etmedi.Ayrıca albümün düet listesinde sadece Kolera’nın olması da beni üzdü.Gönül isterdiki daha renkli bir düet listesi olsun.

Albüme puanım 8.5/10.Kırdığım puanlar bazı nakaratların kötü oluşu ve bazı basit kafiyeler.Ayrıca yukarıda değindiğim isim mevzu da var.

Görüşünüzü bildirin, yorum yapın;