Bence HipHop

Şanışer – Otuzuncu Gün (İnceleme)

Kariyeri çeşitli nedenlerle farklı yönlere savrulduktan sonra yeniden albümleriyle geri dönüş yapan Şanışer, geçtiğimiz sene yayınladığı Onuncu Gün albümünün ardından Otuzuncu Gün’ü dinleyicileriyle paylaştı. On şarkıdan oluşan albümde Şanışer’e Server Uraz, Sokrat ST ve Sehabe eşlik ediyor. Albümün yayınlanan haberlerine göz gezdirdiğimde prodüksiyonların kime ait olduğuna dair herhangi bir bilgiye denk gelmedim maalesef.

Şanışer, güçlü yönü olan nakaratları yine baskın kullanmış albümde. Neredeyse her şarkının kompozisyonu nakarat üzerinden kurulmuş. Birkaç şarkı dışında gayet dinlenebilir nakaratlar var albümde. Bu yönden Şanışer dinleyicilerinin beklentilerini karşılamış gibi görünüyor.

Otuzuncu Gün, kişisel bir albüm olmuş zira neredeyse tüm şarkıların merkezinde Şanışer’i ve onun gözünden dünyayı görüyoruz. Albümün nakaratlarla beraber güçlü yönlerinden birisi gibi görünse de birçok şarkı klişe ve sığ sözlerden meydana gelmiş maalesef. Düetlerde yer alan isimlerin de albüme bu yönde bir katkısı olmadığı gibi iyiden iyiye aşağıya çekiyorlar.

Prodüksiyonlar genel anlamda hayli başarılı olsa da albüm içinde zerre kadar hip hop barındırmıyor. Hip hop soundlarından kilometrelerce uzak prodüksiyonlar, nakaratlarla da birleşince albümün “rap/hiphop” raflarında bir yeri olmadığını düşünüyorum. Ritmin üzerine kafiyeli sözler okunan her albümü “bir rap albümü” olarak nitelendirecek olsaydık 90’larda MFÖ’nün ve Grup Vitamin’in de albümlerini “bir rap albümü” olarak görmemiz gerekirdi. Zira Vitamin ve MFÖ ne kadar hip hopsa Şanışer de o kadar hip hop. En azından Otuzuncu Gün bana genel olarak bunu söyletiyor.

Nakaratların lokomotif olduğu Otuzuncu Gün’ün sanırım en hoşuma giden tarafı kapak tasarımı ve video klipleri. Gerçekten bu anlamda yetkin işler ortaya konulmuş. Ancak müzikal anlamda ağızda bıraktığı tat beni hiç memnun etmedi. Benim albüme puanım 3/10.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.