Türkiye rap sahnesinin önemli isimlerinden Sansar Salvo, uzun zamandır beklenen solo projesi Şimdi Sans’ı dinleyicilerinin beğenisine sundu. 20 parçanın yer aldığı albümde, Ceza, Ege Çubukçu, Ayben, Server Uraz, Kamufle, Anıl Piyancı ve Buura gibi Rap müziğin sevilen isimlerinin yanı sıra, Ogün Sanlısoy, Yasemin Mori, Koray Avcı, Aydilge ve Orçun Sünear (of Sattas) gibi farklı müzik tarzlarının önemli temsilcileri Sansar Salvo’ya eşlik ediyor. Altyapıları, Bugy, Tanerman, Uğur Oral, Xir, Yavuz Orkun Şahin ve Rapozof tarafından yapılan albümün mix-mastering işlemleri Buğra Kunt‘a ait.

Çok küçük yaşlarından itibaren göz önünde olan Sansar, yıllar içindeki gelişimini, değişimini en net gözlemleyebildiğimiz isimlerden. Önceleri gençliğinin de verdiği heyecan ile rakiplerine sataşmaktan çekinmeyen, argo ve küfrü pervasızca kullanan ve daha sert bir Salvo dinliyorken şimdi daha olgun ve bir o kadar da kontrollü bir Salvo dinliyoruz. Elbette prodüksiyon ve rap teknik anlama da çok daha iyi şarkılar yapıyor artık. Ancak bu değişimden rahatsız olan ve “eski” günleri özleyen dinleyiciler de elbette yok değil.

Albüm gerek düetler gerek solo şarkılar ile gerçekten dolu dolu ve belli ki üzerinde fazlaca çalışılmış. Sansar Salvo’nun kendi iç dünyasından, kendisine karşı gelen yorumlardan, rap müziğin ülkemizdeki konumundan bahsediyor. Yani yine kendi hayatını konu ediniyor şarkılarında. Ancak değişen şey kendi hayatı olunca elbette şarkıları da bu yönde değişiyor ve insanlar “eski Sansar”dan bahseden “yeni Sansar”ı istiyorlar. Atladıkları bir şey var ki Sansar Salvo “eski Sansar”dan bahsederse dinleyicilerine yalan söylemiş olacak ve samimiyeti ortadan kalkacak. Teknik anlamda değil fakat içerik anlamında Sansar’ın kırması gereken algılardan birisi bu bana göre ki kendisi de son birkaç yıldır bu yönde hareket ediyor. Neyse ki sadık dinleyicileri kendisini bu yönde destekliyorlar gibi görünüyor.

Albümün bir diğer dikkat çeken noktası son yıllarda Kamufle’nin albümü dışında göremediğimiz  bir düet çeşitliliği ile karşılaşmamız. Fantezi, rock, reggea ve pop müziğin sevilen isimlerinin bir araya geldiği albümde Sansar’ın her düetin altından başarı ile kalktığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Önceleri yadırgasam –ki hala karakterini (dışarıya yansıyan kadarıyla) sevemesem de- Koray Avcı düeti de dahil tüm düetler albüme olumlu bir katkıda bulunmuş. Yalnızca Oğun Sanlısoy’un eşlik ettiği Öğretecek Zaman’ın vokal mixleri beni rahatsız edici derecede kirliydi. Rock ve rap düetlerinde son yıllarda en rahatsız olduğum şey de sanırım bu. Konu dışına çıkacağım fakat belirtmek istiyorum; Ceza ile Can Bonomo’nun düetinde de bu mix sorunu vardı. Albüm kiminse onun sounduna uygun bir mix yapılıyor ve iki vokalin de temiz şekilde duyulması bir türlü sağlanamıyor zannımca. Bunun dışında albümdeki Ceza ve Server Uraz düetleri de gerçekten başarılı.

Albüm gerçekten uzun, 1saat 11dk. Sansar Salvo’nun dinleyicilerini ciddiye alarak böylesine bir çalışma yapması takdire şayan. Sindirilmesi zor bir albüm.

Albümün olumlu taraflarından biraz bahsettim, biraz da eksik gördüğüm kısımlara değinmek istiyorum. Albümde düetler ile kotarılan nakaratlar gayet iyi iken düetler dışında kalan neredeyse tüm nakaratların albümü aşağıya çektiğini düşünüyorum. Halbuki bu alanda geçmişte oldukça başarılı örnekler üreten bir isimdi Sansar. Bunun dışında bazı şarkılarda oldukça basit bir söz yazım tekniği kullanması da beni rahatsız etti. Tamamı ile mastar kafiyelerle geçen kısımlar kafiyesiyle marka olmuş bir MC’ye yakışmayan şarkıların çıkmasına sebep olmuş. Bir diğer rahatsız olduğum nokta ise albümdeki  auto-tunelar. Belki sayı olarak çok yok ama olanlar da çok uyum sağlayamamış sanırım.

Son yıllarda çok başarılı klip çalışmalarına imza atan Sansar Salvo, bu çizgisini çok kötü bir albüm kapağı (Şimdi Sans) ve çok kötü bir klip(Hey) ile aşağıya çekmiş görünüyor. Keşke çevresinde bu kadar alanında başarılı sanatçılar varken bu alanda da üzerine düşülseydi de albümün noksan kısımları daha da azalsaydı. Benim albüme puanım 7/10.

Görüşünüzü bildirin, yorum yapın;