Geçmişinde kötü bir “Yetenek Sizsiniz” deneyimi de olan Tankurt, yeni ismi ile 2013 yılında “Yolunda Değil” isimli albümünü çıkardı. Albümü CD olarak internet üzerinden dinleyicileriyle buluşturan Tankurt’un albümü Hipografi Shop’tan da temin edilebiliyor.

Öncelikle albümden önce Tankurt’u dinlemediğimi ve tavsiye üzerine albümü aldığımı belirterek başlamak istiyorum. Şarkılara bakmadan önce albümün gayet kaliteli bir kutu ile elime ulaştığını ancak CD üzerinin sticker şeklinde basıldığını ve bunun da çok hoşuma gitmediğini belirtmek istiyorum. Ancak yine de underground bir albüm olduğu için bunlara çok takılmamak gerekiyor.

Albüme adını veren parçaya çekilen bir klip de albümle beraber yayınlanmış ve bir anlamda albümün tanıtımı olarak kullanılmış. Klip alışıldık Türkçe RAP kliplerinden çok farklı olmasa da motorcuların farklı bir hava kattığı da bir gerçek.
Parça bazında albüme bakacak olursak;

01. GiriYO
Geneli hızlı, vurucu bir tarz üzerine kurulu olan albümün introsu olmak için uygun bir altyapı. Tankurt, cümle sonlarını uzatarak okuduğu bir vokal kullanmış ve basit kafiyeler yapmış. Parçanın back vokalleri de gayet dozunda olmuş.

02. Problem Benim
Tek bir konu üzerinde yoğunlaşmadan yazılmış verseler nakarat ile tek konuya ilişkilendirilmiş. Tankurt’un parçadaki flowları sürekli aynı şekilde gidiyor ve arada bir hızlanıp yine rutine bağlıyor. Altyapısının da çok iyi olduğunu söyleyemeyeceğim açıkçası. Bana göre albümün başarısız parçalarından. Altyapısının çok iyi olmadığından dolayı parça tekrar tekrar dinlenebilecek bir parça olmamış maalesef.

03. Yolunda Değil
Albüme adını veren ve kliple renklendirilen parçanın nakaratında Sahtiyan’dan da son dönemlerde duymaya alıştığımız elektronik müziği anımsatan efektler kullanılmış. Açıkçası normalde çok hoşlanmasam da bu parçada kullanılan nakarat dinlenilesi olmuş. Bunda efektin dozunun iyi ayarlanması da etkili. Ancak Tankurt, yine parçada tekdüze vokalinden kurtulamamış. Yani parça hep aynı tonda gidiyor ve bu da parçanın genel dinlenilebilirliğini etkiliyor.

4. The Rap Fathers (feat. Arem & Erdal Toprak)
Parçanın başı güzel bir melodi ile başlıyor ve ardından nakarat giriyor. Tankurt nakarattan sonra, önce yavaş başlıyor daha sonra ise flex yapmaya başlıyor ve oldukça da başarılı yapıyor. Kelime yutmuyor ve telaffuz ettiği kelimeleri rahatlıkla anlıyoruz ve yavaş vokalden birden hızlanması gerçekten dinlemesi zevkli bir hal alıyor. Düet yapılan isimlerden Arem’in gırtlak vokali fena değil ancak lirik olarak parçanın dinlenilebilirliğini düşürüyor. Nakarat gerçekten iyi.

05. Siz Hepiniz Ben Tekim
Albümün sert parçalarından birisi. Güzel punchlar var. Bu tarz sert parçalarda duymaya pek alışık olmadığımız melodik nakaratları kullanmaktan çekinmemiş Tankurt. Albümün genelinde de benzer nakaratlar duyduğumuz için rahatlıkla Tankurt’un tarzının bu tarz nakaratlar olduğunu söyleyebiliriz. Parça battle olduğu için daha sert bir vokal kullanmasını tercih ederdim açıkçası. Bu vokal sırıtmamış ancak biraz daha sert olsaydı eminim daha iyi olurdu.

06. Teybine Tak (feat. Kezzo)
Kezzo ile düet olan parçanın albümün diğer parçalarına göre daha yumuşak bir havası var. Ayrıca Tankurt şuana kadar ki şarkılar arasında ilk kez tek konu üzerinde yoğunlaşmış ve kendi yaşamı ve rapi hakkında bize derdini anlatmış. Nakaratta çok beğenmesem de verse olarak Kezzo gerçekten çok iyi bir verse yazmış ve samimi okumuş. Açıkçası bu parçada Kezzo’nun, Tankurt’tan daha iyi olduğunu söylemek güç değil. Kezzo parça da ilk rap dinlemeye başladığı zamanlardan, küçükken giydiği Cartel t-shirtünden bahsetmiş. Nakaratın üzerinde biraz daha kafa yorulsaydı gerçekten ortaya daha iyi bir iş çıkabilirdi diye düşünüyorum.

07. Gitmek Yordu Beni (feat. Semih Yıldız)
Albümdeki Semih Yıldız ile yapılan düet, bir rap-pop düeti. Tankurt albümün incelediğim kısmına göre en iyi verselerini kesinlikle bu parçaya girmiş. Bu güzel bir nakarat ile birleşince ortaya kaliteli bir parça çıkmış. Aşk, ayrılık vs. üzerine yapılan parçaların çoğu gibi bu parçada da yumuşak ritim ve melodiler hakim. Altyapısı her iki türünde izlerini taşıyan ve iki sanatçıya da uyum sağlayan bir altyapı olmuş. Parça albümün en iyilerinden.

08. Canavarı Çağır
Parçada, seslerle oldukça fazla oynanmış ve bu efektler yer yer itici olmuş. Özellikle nakaratı gerçekten beğenmedim. Farklı şeyler denenmiş ancak başarılı olduğunu söyleyemeyeceğim. İlk verse iyi fakat nakarattan sonra girilen versete parçanın genel havası gibi biraz çiğ olmuş.

09. Sürüklenirsin Peşimden (feat. Burak & Erdal Toprak)
Parçadaki tüm MC’ler başarılı. Kafa sallatan, eğlenceli bir parça olmuş. Nakarattaki “akıl değil, yeşil ver bana” sözü de dikkat çekiyor. Albümdeki iyi parçalardan.

10. Kafamda Fırtanalar (feat. Kurşun)
Albümün Kurşun ile olan düeti olan “Kafamda Fırtınalar” albümün güzel parçalarından. Verse olarak albümün en iyilerinden olan parçada her iki MC’de beatin hakkını vermiş. Nakaratı okuyan Kurşun’dan bir verse de duymak isterdim açıkçası.

11. Deva
Parça içinde sesini değiştirerek okuduğu parçanın ilk kısmında sıradan ilerlerken birden sesiyle inişli çıkışlı bir şekilde oynamaya başlaması parçayı ilginç kılmış. Altyapı olarak albümün geri kalanından ayrılan parçaya daha farklı şeyler denenebilirmiş açıkçası. Ben parçayı beğenmedim.

12. Master Of Ceremony
Yaylılardan oluşan bir altyapının üzerine okunan ve parça isminin hakkını veren güzel bir parça. İlk dinlediğimde Ceza’nın “Türk Marşı” parçasını anımsattı. Parça aralarında giren skitlerde parçaya güzel bir hava katmış. Altyapıda kullanılan melodi kime ait bilmiyorum(mazur görün) ancak çok güzel olduğunu söylemden geçemeyeceğim. Tamamı flex olan parça kendini tekrar tekrar dinletiyor ve albümün en iyilerinden.

13. Hesabına (feat. Erdal Toprak)
Eğlenceli bir parça olmuş. Albümün yanılmıyorsam tek scratch barındıran parçası ayrıca. Tankurt’ta Erdal Toprak’ta parçada iyi ancak seslerin üzerinde oynanmasaymış çok daha iyi olacakmış. Bu tarz ses efektleri her parçaya ve her sese yakışmıyor ve bu efektlerin eklenmesi büyük bir risk bana göre. Bu parçada bunun olumsuz bir örneğini görüyoruz.

14. Çene Kemiklerimi Kırdım(Remix)
Parçanın orijinalini dinlemedim ancak bu versiyonunu çok sevdim. Tankurt gerçekten çok iyi flex yapıyor bunu albümün genelini dinleyerek anlamak mümkün. Albümün en iyilerinden olmuş. Hatta en iyisi.

15. ÇıkıYO
Sert girip, içeride aşağı yukarı ivmelenerek hızlanıp yavaşlansa da yavaş bir çıkışla albüme nokta koyulmuş. Albüme yakışmış bir çıkış olmuş.

Albümün geneline bakacak olursak;

Genel anlamda Tankurt yetenekli ve gelecek vadeden bir MC. Ancak henüz tam anlamıyla tarzını oturtamadığı albümdeki genel yelpazeden anlaşılıyor. Tankurt bana göre diğer MClerden ayrılmak için elindeki flex yeteneğinin üzerine giderek bunu daha da ileriye taşımaları ancak sadece flex ile kalmamalı ve bunu parçalarında tıpkı Ceza gibi, Hayki gibi, Patron gibi yedirerek diğer tarzlara da kapıyı kapatmamalıdır. Nakaratlarının genelini beğenmediğimi söyleyerek pop vokal ile birlikte güzel işler çıkarttığını ve bunu da düşünmesi gerektiğini söyleyebilirim.

Albümde güzel parçalar olduğu gibi albümde keşke hiç olmasaydı dediğim parçalarda mevcut. Ben Tankurt’un ilerde daha iyilerini yapacağına inanıyorum. Albümde en sevdiğim parçalar; “Gitmek Yordu Beni”, “Master Of Ceremony”, “Çene Kemiklerimi Kırdım”.
Albümün geneline puanım 6/10.

Görüşünüzü bildirin, yorum yapın;